دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1395 - 12:43

تولید نفت ایران با میدان مجنون عراق برابر می‌شود 

مسئول برنامه‌ریزی طرح توسعه میدان نفتی یادآوران از برابری برداشت تولید نفت ایران از میدان‌های مشترک غرب کارون با میدان مجنون عراق تا سه ماه آینده خبر داد. 
کد خبر : 105096

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مجید نجاریان مسئول برنامه‌ریزی طرح توسعه میدان یادآوران، با اشاره به اینکه میدان مجنون عراق در غرب کارون با میدان‌های آزادگان شمالی و جنوبی و یاران شمالی و جنوبی مشترک است،گفت: طرف عراقی هم اکنون از این میدان ۲۰۰ هزار بشکه در روز تولید می‌کند.


وی افزود: هم اکنون از میدان آزادگان شمالی ۷۵ هزار بشکه و از میدان آزادگان جنوبی ۵۰ هزار بشکه برداشت می شود که با افزایش ۳۰ هزار بشکه ای نفت در میدان آزادگان جنوبی و تولید ۳۰ هزار بشکه ای میدان یاران شمالی تا سه ماه آینده با عراق مساوی می‌شویم.


نجاریان با بیان اینکه هم اکنون از مجموع ۵ میدان مشترک غرب کارون، ۲۲۵هزار بشکه در روز نفت تولید می‌شود،گفت:تا سه ماه آینده از آزادگان جنوبی ۳۰ هزار بشکه دیگر تولید خواهیم داشت و به این ترتیب میزان تولید به ۲۵۵ هزار بشکه خواهد رسید.


وی ادامه داد:با تولید ۳۰ هزار بشکه‌ای نفت از میدان یاران شمالی طی سه ماه آینده،میزان تولید به ۲۸۵هزار بشکه در روز می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته